Partnerské pošty Seznamte se s úspěšnými partnery

Lukavec

Lukavec náměstí sv. Václava 67, 394 26 Lukavec
  • Vysočina kraj
  • obec
O Partnerovi:

Pošty Partner přibývají jako houby po dešti. K 1. 8. 2017 jich je už 364. Tři z nich, v Lánech, Lukavci a ve Vestci, jsou ale něčím výjimečné. Mají totiž rovnou dvě přepážky. Zajímá vás, jak novinka vypadá a jaké s ní mají místní zkušenosti? Pojďte s námi na návštěvu na poštu Partner v Lukavci.

Přímo na náměstí, v přízemí budovy obecního úřadu, fungovala až do konce letošního května Česká pošta. Přesněji řečeno její kmenová pobočka. Na poštu si sem ale místní mohou zajít i nyní. Partnerská pobočka pod správou obce přitom nabízí řadu vylepšení. „Objekt jsme stavebně upravili v důsledku změny dispozice dvoupřepážky a rozšíření prostoru pro zákazníky. Rapidně se změnil i design vybavení pobočky, které dodala Česká pošta,“ popisuje základní změny starosta Lukavce František Pinkas. A jak to už u Partnerů bývá, došlo i na rozšíření otevírací doby pro veřejnost. Vezměme to ale pěkně po pořádku.

Lukavec je městys v okrese Pelhřimov na Vysočině s asi tisícovkou obyvatel. Počet potenciálních zákazníků pošty ale výrazně navyšují dvě místní výrobní družstva. Je to Zemědělské družstvo Lukavec, a pak především Dřevozpracující družstvo Lukavec, významný lokální zaměstnavatel. Jen v Lukavci pro něj pracuje asi 600 lidí, z nichž řada bydlí na místní ubytovně. I to je důvod, proč byly a stále jsou dvě poštovní přepážky nutností. Poštovní služby si vzala pod křídla obec. A i když to nebylo snadné rozhodnutí, nelitují.

„To víte, je to určitá starost, závazek do budoucna a samozřejmě to znamená i nějaké finanční výdaje navíc,“ popisuje původní pochybnosti starosta a dodává: „V rozhodnutí nám pomohla skutečnost, že paní, co měla na starost administrativní práce a pokladnu městyse, odchází do důchodu. Hledali jsme náhradu, zvažovali možná řešení“. Nakonec zastupitelstvo rozhodlo o přistoupení k projektu pošta Partner s tím, že vytvoří dva plnohodnotné pracovní úvazky. Ty nabídli dvěma místním pošťačkám. „Obě dohromady pracují na 1,2 úvazku na poště a na 0,8 úvazku pro obec. Na starosti mají hlavně CzechPOINT, ověřování, pokladnu, vyúčtování a výběr komunálních poplatků,“ vypočítává obecní agendu František Pinkas a dodává, že je rád, že obě jsou bývalé pošťačky. Poštovní práci tak dobře znají, tu obecní se postupně učí. Jana Kuchařová pracovala v minulosti přímo pro lukaveckou poštu, Stanislava Tomšů dělala administrátorku. „Obě jsou místní, a to je i priorita obecní rady,“ vysvětluje František Pinkas.

Partner v Lukavci funguje od června letošního roku. Otevírací hodiny byly zpočátku stejné jako v případě původní pošty, obec je ale od července rozšířila. „Polední přestávka je nově jen půl hodiny, dřív trvala hodinu a tři čtvrtě. Je to vstřícný krok k našim zákazníkům, zejména k těm, kteří využívají polední zaměstnanecké pauzy k vyřízení agendy na poště,“ zdůvodňuje úpravu hodin pro veřejnost František Pinkas a dodává: „Pošta má jeden den v týdnu otevřeno do pěti. Na obci jsme pro veřejnost do pěti celkem dva dny - v pondělí a ve středu. To chceme do budoucna sjednotit a tím rozšířit provozní dobu i pro zákazníky pošty.“

Na dotaz, jaké jsou ohlasy místních na změnu poštovního provozovatele, odpovídá s úsměvem a oklikou: „Nemám žádné negativní zprávy, takže lidé jsou asi spokojení…“.

V povídání narážíme i na palčivý problém současného venkova, a to je zajištění obslužnosti obyvatel a zamezení jejich odlivu do měst. „Snažíme se služby občanům rozšiřovat a zlepšovat, vždyť jsme tu pro ně. I proto jsme si Partnera vzali pod svá křídla. I když je nám jasné, že poptávka po poštovních službách v důsledku elektronických možností ubývá. Abychom obě kolegyně na obci udrželi a nemuseli jim krátit pracovní úvazky, počítáme s tím, že do budoucna možná přibereme nějakou další agendu, službu. Zároveň tím třeba zvýšíme komfort našich občanů, aby se v Lukavci cítili zase o něco lépe,“ přibližuje plány starosta. I proto by si přál, aby byl na poště umožněn výběr hotovosti i od jiných bankovních domů než ČSOB. „Chápu, že to sama Česká pošta nemůže zařídit, že je to i o těch jednotlivých finančních institucích. Ale je třeba o tom mluvit, vyjednávat, aby se vědělo, že takový požadavek od občanů – klientů tady je. Oni říkají - chceme si na poště vybrat peníze, i když nemáme účet u Poštovní spořitelny, zařiďte to. Věřím, že když lidé chtějí, jde zařídit sousta věcí. A kdyby nám to Česká pošta pomohla vyjednat a umožnila, bylo by to skvělé,“ uzavírá František Pinkas.

Dvoupřepážkový Partner? V Lukavci funguje od června

Pošty Partner přibývají jako houby po dešti. K 1. 8. 2017 jich je už 364. Tři z nich, v Lánech, Lukavci a ve Vestci, jsou ale něčím výjimečné. Mají totiž rovnou dvě přepážky. Zajímá vás, jak novinka vypadá a jaké s ní mají místní zkušenosti? Pojďte s námi na návštěvu na poštu Partner v Lukavci.

Přímo na náměstí, v přízemí budovy obecního úřadu, fungovala až do konce letošního května Česká pošta. Přesněji řečeno její kmenová pobočka. Na poštu si sem ale místní mohou zajít i nyní. Partnerská pobočka pod správou obce přitom nabízí řadu vylepšení. „Objekt jsme stavebně upravili v důsledku změny dispozice dvoupřepážky a rozšíření prostoru pro zákazníky. Rapidně se změnil i design vybavení pobočky, které dodala Česká pošta,“ popisuje základní změny starosta Lukavce František Pinkas. A jak to už u Partnerů bývá, došlo i na rozšíření otevírací doby pro veřejnost. Vezměme to ale pěkně po pořádku.

Lukavec je městys v okrese Pelhřimov na Vysočině s asi tisícovkou obyvatel. Počet potenciálních zákazníků pošty ale výrazně navyšují dvě místní výrobní družstva. Je to Zemědělské družstvo Lukavec, a pak především Dřevozpracující družstvo Lukavec, významný lokální zaměstnavatel. Jen v Lukavci pro něj pracuje asi 600 lidí, z nichž řada bydlí na místní ubytovně. I to je důvod, proč byly a stále jsou dvě poštovní přepážky nutností. Poštovní služby si vzala pod křídla obec. A i když to nebylo snadné rozhodnutí, nelitují.

„To víte, je to určitá starost, závazek do budoucna a samozřejmě to znamená i nějaké finanční výdaje navíc,“ popisuje původní pochybnosti starosta a dodává: „V rozhodnutí nám pomohla skutečnost, že paní, co měla na starost administrativní práce a pokladnu městyse, odchází do důchodu. Hledali jsme náhradu, zvažovali možná řešení“. Nakonec zastupitelstvo rozhodlo o přistoupení k projektu pošta Partner s tím, že vytvoří dva plnohodnotné pracovní úvazky. Ty nabídli dvěma místním pošťačkám. „Obě dohromady pracují na 1,2 úvazku na poště a na 0,8 úvazku pro obec. Na starosti mají hlavně CzechPOINT, ověřování, pokladnu, vyúčtování a výběr komunálních poplatků,“ vypočítává obecní agendu František Pinkas a dodává, že je rád, že obě jsou bývalé pošťačky. Poštovní práci tak dobře znají, tu obecní se postupně učí. Jana Kuchařová pracovala v minulosti přímo pro lukaveckou poštu, Stanislava Tomšů dělala administrátorku. „Obě jsou místní, a to je i priorita obecní rady,“ vysvětluje František Pinkas.

Partner v Lukavci funguje od června letošního roku. Otevírací hodiny byly zpočátku stejné jako v případě původní pošty, obec je ale od července rozšířila. „Polední přestávka je nově jen půl hodiny, dřív trvala hodinu a tři čtvrtě. Je to vstřícný krok k našim zákazníkům, zejména k těm, kteří využívají polední zaměstnanecké pauzy k vyřízení agendy na poště,“ zdůvodňuje úpravu hodin pro veřejnost František Pinkas a dodává: „Pošta má jeden den v týdnu otevřeno do pěti. Na obci jsme pro veřejnost do pěti celkem dva dny - v pondělí a ve středu. To chceme do budoucna sjednotit a tím rozšířit provozní dobu i pro zákazníky pošty.“

Spolupráci s Českou poštou si starosta chválí: „Vše funguje, jak má, lidé jsou vstřícní – od manažerů pošty přes ajťáky až po doručovatele. Nezastírám, že se nějaké drobné zádrhele spojené s přechodem na Partnera neobjevily, ty jsme ale společně ve velice krátké době odstranili a za měsíc si na to nikdo ani nevzpomene,“ mávne rukou starosta. Na dotaz, jaké jsou ohlasy místních na změnu poštovního provozovatele, odpovídá s úsměvem a oklikou: „Nemám žádné negativní zprávy, takže lidé jsou asi spokojení…“.

V povídání narážíme i na palčivý problém současného venkova, a to je zajištění obslužnosti obyvatel a zamezení jejich odlivu do měst. „Snažíme se služby občanům rozšiřovat a zlepšovat, vždyť jsme tu pro ně. I proto jsme si Partnera vzali pod svá křídla. I když je nám jasné, že poptávka po poštovních službách v důsledku elektronických možností ubývá. Abychom obě kolegyně na obci udrželi a nemuseli jim krátit pracovní úvazky, počítáme s tím, že do budoucna možná přibereme nějakou další agendu, službu. Zároveň tím třeba zvýšíme komfort našich občanů, aby se v Lukavci cítili zase o něco lépe,“ přibližuje plány starosta. I proto by si přál, aby byl na poště umožněn výběr hotovosti i od jiných bankovních domů než ČSOB. „Chápu, že to sama Česká pošta nemůže zařídit, že je to i o těch jednotlivých finančních institucích. Ale je třeba o tom mluvit, vyjednávat, aby se vědělo, že takový požadavek od občanů – klientů tady je. Oni říkají - chceme si na poště vybrat peníze, i když nemáme účet u Poštovní spořitelny, zařiďte to. Věřím, že když lidé chtějí, jde zařídit sousta věcí. A kdyby nám to Česká pošta pomohla vyjednat a umožnila, bylo by to skvělé,“ uzavírá František Pinkas.

Otevírací doba:
PO08:00-11:00,12:45-15:15
ÚT08:00-11:00,12:45-15:15
ST08:00-11:00,12:45-17:00
ČT08:00-11:00,12:45-15:15
08:00-11:00,12:45-15:15